tirsdag 18. november 2014

Frokost-tips!

Dagene flyr, ting føles bra, er kommet litt ovenpå igjen nå føler jeg. Har vært mye sliten, men det snakker vi ikke om nå ;) Nå er det atter glade dager! 

Vi snakker frokost, og jeg har ett tips -eller rettere sagt to, å komme med. Litt sånn to i ett faktisk ;) 

For to ting jeg er blitt veldig glad i på lavkarbo er pannekaker, og rester

Lavkarbo pannekaker (hvertfall de jeg bruker å lage) er veldig enkle, inneholder få ingredienser, og det er kjapt å steke seg ett par stk. Oppskriften er selvsagt fra en blogg jeg har lest mye, nemlig hos Lenabeatrice. Oppskriften finner du her, og litt mer inspirasjon her, og her. Disse er kjempegode med f.eks blåbær og kesam / krem, men også veldig godt med andre ting, som kylling og salat, skinke og ost, eller hva med litt rester? 


Dagens frokost; omelettrull med rester etter fredags-tacoen. -Nam!


Hvilket bringer oss til tips og frokost-favoritt nr to; nemlig rester. Før var dette nødvendige ondet noe jeg mislikte sterkt.. For de sto jo bare der i kjøleskapet og glodde dumt på meg. -Hva skulle jeg bruke de til, liksom? Det ble som regel til at de ble kastet, enten før eller etter de hadde blitt til ugjenkjennelige formasjoner i en Tupperwareboks...
   Men nå har jeg blitt flinkere til å faktisk bruke dem opp. Eller spise dem opp, om du vil ;) Når jeg la om kostholdet så måtte jeg tenke litt i nye baner, og brød og knekkebrød spiser jeg fint lite av nå. Ikke lavkarbo-variantene engang egentlig... -Men en annen lettvint frokost (eller lunch eller whatever... ) -er rester! Varmet opp igjen, i en omelettrull/pannekake, i en salat med mye annet godt, i en suppe, eller bare kaldt rett fra Tupperware-boksen ;) Som med mye annet er det fantasien som setter grensene, og hvis den blir utfordret litt er det ikke grenser for hva som faktisk fungerer ;) 


Hurra for rester og pannekaker!
 -Trenger man egentlig mer?...

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar