tirsdag 25. november 2014

Re-design - skjørt.


I dag har jeg kost meg på syrommet. 
Med julemusikk på Spotify,
symaskin og strykejernet plugget i,
-og et spennende sy-prosjekt,
fikk jeg utnyttet Jennys hvil til fulle :)

Jeg har nemlig ryddet i klesskapet
og hivd ut alt jeg ikke bruker lenger.
Deriblandt en kjole,
som jeg kom på kunne blitt en fint skjørt!
Hadde jo ikke noe å tape,
så det var bare å hive seg uti det ;) 




Jeg skar kjolen rett over der knappingen stoppet,
målte litt sann ca og fant ut at det var en grei lengde. 
Så var det resten da...
 Vurderte å bare brette to ganger og sy ned..
-Men så kom jeg på at jeg hadde en svart hettegenset 
også i sekken med avlagte klær.
Da ble nederkanten på den til linning i livet.
Så sydde jeg den på med elastisk søm,
enkelt og greit. 
-Perfekt!

Dette var et morsomt lite redesign-prosjekt,
tok ikke så lang tid og var ikke vanskelig. 
-Og det fristet til gjentakelse ;)
Spørs om jeg ikke må titte litt nærmere på
 innholdet i den sekken min igjen... 
Der kan det nok gjemme seg flere potensielle syprosjekter ;) 


Sy-klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar