mandag 24. november 2014

Veierapport uke 4:

Enda ei uke har gått, hvor ble den av? Syns igrunn tiden går litt for fort nå...


Denne uka:
Gått opp: 0,7 kg.
Det er fire uker igjen.
Jeg har igjen 5,7 kg til målet...


Dette begynner å se litt mer uoppnåelig ut nå. Det er faktisk mye vanskeligere enn jeg trudde det skulle bli... Har jo sprukket ett par ganger, så det ligger nok der... -Men jeg gir meg jo ikke. Dette er et kosthold og en livsstil jeg har tenkt å leve med resten av livet, så å slutte er ikke ett alternativ. Er ikke i noen god periode nå, men kan jo ikke gi opp. 
   Når jeg ikke målet så ok, men jeg skal se hvor langt jeg kommer hvertfall. Prøve å finne ut hvorfor det er så vanskelig nå; hva er det som gjør at jeg ikke går mere ned? Prøve enda hardere å få trent litt mer, der har jeg hvertfall ett forbedringspotensiale. Syns det går bra med maten egenlig, men det er vel det å heller gå og legge seg enn å finne noe å putte i munnen når jeg er trøtt.. -Og jeg jobber fortsatt med å lære meg å kjenne forskjellen på sulten og sugen. En annen ting som er uvant på lavkarbo er at maten gjerne er mer energitett, så jeg trenger mindre porsjoner og færre måltider iløpet av dagen. En omstilling i tankegang og spisemønster rett og slett.  Det kommer til å ta tid, for det er ikke alltid lett... 


@-->----


Ok, men da har jeg staket ut veien videre. 


I tiden fremmover:

-Spis når jeg er sulten.

-Spis to, max tre måltider om dagen.

-Heller legge meg enn å spise om kvelden.
(er ikke egentlig sulten da..)

-Ikke ha "snop" tilgjengelig i huset .
(Med det mener jeg spiselige ting som ikke er mat,
det bidrar bare til mer småspising..)

-Trene mer, tre - fire ganger i uka.

-Fortsette med gåturer, 
gjerne om kvelden.


@-->---


Er fortsatt motivert, merkelig nok. Det er litt spennende å teste ut hva som fungerer og ikke, -håper bare dette fungerer! Nå vil jeg ha resultater... Jaja, vi får se hva som skjer nå når jeg prøver å stramme inn litt til. Eller prøver er egentlig ett ord som ikke hører hjemme i den setningen. Jeg strammer inn. Punktum ;)

-Fortsettelse følger ;) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar