mandag 16. januar 2012

Et nytt liv

I dag har jeg endelig gjort alvor av planene mine for det avdankede juletreet. Jeg fikk nemlig en idè om at det kunne brukes til å henge opp fuglemat i når det var hivd ut fra huset. Det har tatt litt tid, men nå har det endt opp som matbrett. 



Kommer desverre litt dårlig frem på bildene siden det begynte å bli skumt ute, men jeg har hengt opp to nøtteposer, to store og ei lita meisebolle i treet. Treet står forresten rett utenfor verandaen, så jeg kan stå der når jeg må henge opp ny mat. Blir spennende og se i morgen om det blir noe trafikk der, småfuglene er jo veldig flinke til å oppdage når det er satt ut mat til dem. 

Bilder fra Google

Blåmeis, Dompap og Kjøttmeis er nok noen av de vanligste småfuglene på fuglebrettene rundt omkring, men det fins mange andre typer også. Jeg er dessverre ikke så "inne i" alle sortene, men er i lærefasen når det gjelder hvordan de ser ut og hva de heter. 


Uansett er det koselig med fugler på brettet :) 

Ingrid 

1 kommentar:

  1. Har ikke vært innom på lenge no, men så fint dokker har det! Veldig idyllisk! Håpe dokker har det bra :-)

    SvarSlett