mandag 2. januar 2012

Sydag

I dag har vi tre søstrene hatt sydag hjemme hos mamma. Jeg fikk symaskin i bursdagsgave for noen år siden, og nå fikk begge søstrene mine hver sin i julegave. Vi har kost oss med sying og lille Hanna-gullet hele dagen:) Siden jeg har som mål å gjøre ferdig mest mulig av gamle påbegynte prosjekter for tida, jobbet jeg med et teppe jeg starta på for sikkert 10 år siden. Jeg har gått på en smell og gått lei ett par ganger, og da har det blitt liggende innerst i ett skap lenge hver gang... I fjord høst applikerte jeg på alle kattene og hundene, men så var det stopp igjen. Da var det på tide å lage julegaver og ordne til jul. Men nå er jeg i gang igjen, heldigvis. 



Teppet består av sju lapper med applikerte katter, sju lapper med applikerte hunder og diverse andre stoffer på lappene mellom disse. Alle lappene er flanell-stoffer, så dette blir veldig mykt og lunt:) Jeg trur nå at det blir sengeteppe av det til slutt, men har også vært innom slumreteppe og krabbeteppe. Litt som vesle Jense-mann, det endrer stadig bruksområde, lenge før det er ferdig. 



Idèen er hentet fra en av mammas lappebøker, men sammensetningen av lappene blir en del annerledes. I dag har jeg skjært til alle de lappene som skal være uten applikasjoner, og sydd sammen alle lappene til fremsiden av teppet. Da kommer jeg ikke lenger før jeg har vært og handlet meg mer stoff, har ikke igjen nok til kanter rundt. Har lyst på ganske brei kant, kanskje i to ulike stoffer, og gjerne med ruter i det ene siden det er litt ruter i lappene ellers også. Blir litt tøffere med litt ruter :) 



Sender med ett lite bilde av mammas katt, Mons Hunter, han var også til stede og bivånet aktiviteten på syrommet. 


Januar-klem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar