onsdag 25. januar 2012

Selvgjort er velgjort

DIY er jo så in her i bloggeland nå for tiden, og her er mitt (vårt?) siste prosjekt:


Ei skreddersnekret bildelist til stua. Joda, det er slike å få kjøpt fiks ferdige i butikken, bevare meg vel. Men hadde den vært like perfekt tilpasset plassen kanskje? Er ikke så sikker på det... 
   Men det er vel ikke noe problem når man har ei profilert list liggende, og en rest maling igjen etter vi pusset opp stua. 


Etter å ha målt at lista var passe lang (2 meter), fikk den så ett lag med grunning og ett lag med hit maling. Det samme fikk en litt kortere planke, som er litt smalere enn lista. Ved hjelp av to små metall-vinkler ble den smale planken skrudd fast på veggen, vatret og rett så klart. Så ble den profilerte lista skrudd fast utenpå til fremside på hylla. Vatret og rett, går den både litt nedenfor og litt ovenfor den smale planken. (Var det forståelig forklart?) 


Så var det bare å dandere med bilder og pynt. Den svarte hjertet til telys og den svart ramma skaper en fin helhet med den svarte tven og det svarte i stereoanlegget. De sølvfargede rammene tar igjen fargen på dekoderen og dvd-spilleren. Endelig fikk jeg det etterlengtede helheten i tv-kroken på stua <3


Mangler å dekke over skruehodene med litt hvitmaling, det skal jeg gjøre i morgen :) 




Sånn er det å være 
 en utålmodig blogger ;) 

Klem fra Ingrid <3

3 kommentarer:

  1. Stilig!! Det må i virkelig prøve!!! :-O

    SvarSlett
  2. Dette var virkelig smart :) Kjempe fin også! Kan nok tenkes at jeg låner ideen din :)

    Ønsker deg en flott kveld videre!

    Klem fra Renate

    SvarSlett
  3. Lurt, smart, flott ;)
    Mulig jeg må teste dette ja...
    Klem fra Hege Beate

    SvarSlett