søndag 1. januar 2012

Nytt år

I dag er det den første dagen i det nye året. En grei følelse det, en ny start på en måte. Ihvertfall velger jeg å se slik på det. Jeg blir visst aldri for gammel for nyttårsforsetter, men ønsker stadig å forbedre meg, eller fikse på det som sklei ut i fjord igjen... 


Mine nyttårsforsetter for 2012 omhandler to temaer:
*Helse
*Håndarbeide


For å ta det første først, så er jo helsa vår en viktig del av hverdagen vår, selv om ikke alle tenker så mye over det. Jeg tenker ikke alltid så mye på det, selv om jeg vel egentlig burde. For med noen kilo for mye, og hjerte og karsykdommer i nær familie, er jeg jo i faresonen jeg også. I 2010 greide jeg å gå ned 10 kg, men så skjedde det ting, og de kiloene har nå kommer smygende tilbake, litt etter litt. Derfor er målet mitt for dette året å gå ned igjen de ti kiloene, helst x 2. For egentlig var det jo ikke så vanskelig, så hvorfor skal jeg ikke klare det igjen? 
   Et annet viktig poeng for meg er at jeg har en matevareintoleranse. Jeg har ikke vært veldig flink til å unngå de matvarene jeg ikke har så godt av heller. Dette vil jeg også veldig gjerne gjøre bedre i året som kommer. 




Planen min fremover er like enkel som den er genial, hvertfall hvis jeg greier å holde meg til den ;) 
*Spise sunt, bake brød jeg tåler, spise mer frukt og grønt, kutte ut sukker og søtsaker. 
*Gjøre noe fysisk hver dag, gå en tur, danse zumba, trene styrke (f.eks) etter dvd, pilates etter dvd, gå en skitur... Med så mange muligheter skal jeg nok greie å motivere meg til en liten ting hver dag. Følelsen etterpå er nesten motivasjon i seg selv. 


Og skulle jeg trenge mer motivasjon, så skal jeg jo gifte meg til sommeren også. Gleder meg veldig, og vil jo som alle bruder se bra ut, og ikke minst føle meg bra på den store dagen :) 


Så var det håndarbeid-delen da, blir liksom litt av det samme der. 
*Gjøre ferdig alt det gamle, påbegynte fra i fjord, noen ting er enda eldre UFOer... *grøss*
*Prøve å bruke mest mulig av det jeg har fra før, av garn og andre ting, dette gjelder alt av kreativt arbeid i heimen, har en plan om noe på stueveggen...
*Har også ei lita liste over ting jeg vil sy, strikke og hekle, osm f.eks:
-adventsløper
-vinterløper
-strikkegenser med rund felling
-ullbukse 
-strikke sjal
-hekle flere tepper/pledd


Men egentlig er det ikke så gøy å begynne på nye ting når en har en haug med UFOer liggende. Så derfor skal jeg prøve å være flink å gjøre ferdig en del av disse først. Bortsett fra en ulldress jeg må få ut fingeren å strikke snart, så skal jeg gjøre mitt beste for å holde dette nyttårsforsettet. 




   Er det flere enn meg som vil starte på nytt i det nye året? 


Nyttårsklem fra Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar