mandag 23. januar 2012

Vellykket feiring

Lørdagen gikk unna på ett blunk, med forberedelser, baking, pynting og matlaging. Det aller meste gikk veldig bra, og jeg tror alle (jubilanten inkludert) hadde en veldig koselig kveld. 
   Det første jeg gjorde bare jeg fikk summet meg og våknet skikkelig på lørdagsmorgenen var å sette loff-deigen. Så gikk det slag i slag, med pakking, mer baking, pynting av både kaker og lokale... Vi fikk god hjelp til pynting og dekking av bord i Samfunnshuset av Thomas sin bestemor. Uten henne vet jeg ikke riktig hvordan vi skulle rukket alt :) Og det eneste som gikk skikkelig skeis var bløtkaka. Jeg så med en gang at jeg ikke ville rekke å lage ny, men mamma tro til som en reddende engel og laget bløtkake for meg! Tusen hjertelig takk mams!!! You saved the day! 


Bilde: decorium.no


Det var en trivelig kveld med god mat, gode kaker, gode samtaler og koselige gjester :) 

Meny:
Jegergryte med kjøttdeig
Ris, salat, loff
Dressing og smør

Kaker:
Bløtkake
Verdens Beste
Bladkrans
Pavlova
Brownies
Rullekake med krem og karamell
Suksessterte


Man er jo alltid litt redd for at det er for lite mat og kaker, men det var i alle fall ingen fare her. Det gikk sånn ca halvparten av alt. Kakene som ble til overs sendte jeg med de som hadde laget de hjem igjen. Jeg tør ikke ha så mange gode fristelser i hus når jeg skal være flink jente. Gryta frøs jeg ned i porsjoner , så har vi til senere en gang. Samme med loffen. Risen gikk rett i bio-dunken, og salaten må vi prøve å spise så mye som mulig av før det blir for gammel. Suksessterta hadde jeg bakt sjøl, og den ligger også i fryseren i påvente av besøk ;) 
   Det er kjempekoslig å ordne i stand til slike lag, men det er også veldig godt når man har fått ryddet opp igjen. All oppvask, alle rester, alt lånt utstyr er vasket, fryst og levert tilbake igjen. -Herlig! 




Elsklingen min begynner å bli voksen :) 

Han er hvertfall superfornøyd med bursdagsfeiringen sin! Både at det var en vellykket kveld på alle måter, også gavene da, selvfølgelig ;) Han fikk akkurat det han ønsket seg: 

Panasonic SC-HC 


Gavekort på sentrum Sport. 

Det eneste jeg hadde klart å glemme hjemme var kameraet og gava til Thomas. Men overraskelsen var ikke så stor over at det var nok et gavekort på Sentrum Sport. Han fikk ett par til jul, og ønsket seg flere til bursdagen. Nå tror jeg han har nok til den fjellski-pakka han ønsker seg der. Og blir det noe til overs kan han jo bruke de pengene på maggot ;) 
   Siden stereoen hans har tatt kvelden ønsket han seg også nytt anlegg. Det ble kanskje en litt annen type enn han hadde tenkt, men han er uansett strålende fornøyd med dette vidunderet. Lyden er testet og absolutt godkjent etter vårt behov :) En annen pluss er at en kan spille av musikk fra ikke bare radio og cd, men også koble til Iphone, Ipod, USB... Utallige muligheter! 

Ingen saken å fylle tredve hvertfall! 

Klem fra Ingrid 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar