tirsdag 24. januar 2012

Muffins

Fikk skikkelig bakeånden over meg i går, så da ble det muffins! Gøy å teste ut muffin-stekebrettene og avkjølingstativet jeg fikk til jul og da :) Etter resultatet å bedømme fungerte begge deler kjempefint, jeg har aldri hatt så høye, jevne og fine muffins før. Kjempegøy!! 
   Jeg brukte denne oppskriften, men ganget den opp fire ganger. 


2 egg
1 1/2 dl sukker
3 ss smeltet smør
1 1/2 dl melk
3 dl hvetemel
1 1/2 ts bakepulver


1) Pisk stiv eggedosis av egg og sukker.
2)Hell i smeltet smør og melk.
3) Sikt over bakepulver blandet i mel, og bland sammen. 
4)Fyll røra i muffinsformer, ca halvfulle, og stek dem nederst i  ovnen på 200 grader i 15 minutter. 


Her kan du ha i hvilke smaker du vil i røra for å gjøre det litt mer spennende. Jeg delte røra mi i to, og hadde litt kakao i den ene delen. Den andre delen hadde jeg litt vaniljesukker i, og da jeg hadde helt den i formene hadde jeg oppe 5-7 fryste blåbær fra fryseren. -Kjempegodt! 



Når muffinsene er avkjølte er det bare å pynte i vei. Jeg har brukt en glasur beregnet på sjokoladekake på de med kakao i (hentet fra kakopakka) . Blåbærmuffinsa er foreløpig uten noen glasur eller frosting. Kan godt hende de forblir uten og, men jeg er vel litt på leting etter en type som fungerer på flere typer muffins. Kanskje en ostekrem a la den til gulrotkake kan gå an..... Må forske litt på det ;) 


Gøy å leke seg litt på kjøkkenet :) 

Bilde fra google

Klem fra Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar