mandag 21. mai 2012

Forbereder sommeren

I dag har jeg kost meg med litt jobbing ute i hagen sammen med Margit. Og endelig kan vi si at plenen er ferdig raket for i år! 
-Herlig! Jeg har også rufset opp litt ellers, og gjort klart til jordbærplantene mine skal ut. De har vokst seg større på utrolig kort tid, synes jeg. Det er så utrolig mye jeg har lyst til å gjøre med hagen, men har skjønt at jeg må sette opp en plan for mange år fremover for å få gjort alt jeg drømmer om. -Men hva er vel bedre enn å ha noe å drømme om og strekke seg etter? Da smaker det så mye bedre når en endelig får gjort det  og :) Bare positivt altså, men kanskje en utfordring for tålmodigheten ;) 




Noen bilder etter dagen, Maigull ute på plenen, Tigergutt har vært med ute i dag, drevet med rampestreker og lekt seg, Kajsa som følger med så alt blir gjort riktig, og Vårpeng-urt som også har dukket opp de siste dagene. 


Jeg er jo ikke så lommekjent i hagen her enda, så det er spennende å følge med på hva som "popper" opp rundt om. I går viste Margit meg bedene sine, og alt som står der (det er ikke lite). Jeg er redd jeg ikke husker hva alt er, men kommer vel inn i det etterhvert. Vi har i alle fall en felles interesse i blomster og hage, og har alltid noe å prate om. -Koselig det synes jeg, når en ikke legger merke til aldersforskjell, og begge har noe å bidra i samtalen med :) 


Nå utover i uka skal visst sommeren komme, så da er det godt å ha raket ferdig plenen og tatt igjen det som  ikke er noe å samle på lenger. Starte på nytt, på en måte. Jeg fant forresten en liten staude av ett eller annet slag i ei kasse der jeg trodde alt var dødt. Det blir spennende å se når den vokser seg til, hva det er for noe :) 

Nå må jeg vel begynne på middagen, kommer vel snart en sulten arbeidskar hjem :) 

Klem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar