mandag 28. november 2011

Azalea

I helga hadde vi kjempekoselig besøk av naboene våre. De kom for å ønske oss velkomne i nabolaget, slikt synes jeg er trivelig :) De er tante og onkel til Thomas, så vi kjenner dem godt fra før. De hadde til og med blomst til oss, som innflytningsgave! Det liker jeg veldig! 




En stor fin Azalea som akkurat er i ferd med å sprette ut i blomst. Jeg er veldig glad i blomster og planter, men har for tiden mest grønnplanter, så denne liver opp i vinduskarmen. Ekstra spennende er det også at dette er en plante jeg ikke har hatt før, så det krever litt research for å finne ut hvordan jeg skal stelle den, slik at den skal trives best mulig. Jeg har ei bok om potteplanter der jeg mener denne står, men den er ikke kommet frem fra flyttelasset ennå. (Jeg tror faktisk den er på jenterommet hos mamma og pappa når jeg tenker meg om.) Men hva skal man med bøker etter når man har internett? 




Jeg googlet azalea og stell, og vips, dukket denne siden hos Plantasjen opp. Perfekt! De har ett ganske stort utvalg av planter i databasen sin, så denne siden skal jeg nok bruke mer. Superenkelt å finne det man trenger her :) 

Ha en fin første-mandag-i-advent alle sammen :) 


Klem Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar