tirsdag 29. november 2011

Julemuffins

I dag feirer jeg at Bonderomantikk-bloggen har passert 1000 sidevisninger! -Allerede, undrer jeg, men duverden så koselig! Og siden jula nærmer seg og advent allerede er i gang feirer jeg med å dele oppskrifta mi på julemuffins med dere lesere. Disse er supergode og julete, og ett selvsagt innslag på kakefatet hos oss til jul. 

Julemuffins:

300 g smør
3 dl brunt sukker
4 egg
4 dl hvetemel
1 ts bakepulver
1/2 ts kanel
1/2 ts ingefær
1/2 ts nellik

Rør smør og sukker til en luftig konsistens. Ha i ett og ett egg om gangen. Tilsett resten av ingrediensene og rør deigen godt sammen. Fordel i muffinsformer og stek midt i ovn på 200 grader i 15 - 20 min for store muffins, og 10 - 15 for små muffins. Serveres med melis og evt litt kakestrøssel eller lignende. 




Nam nam...


Vi er jo plutselig i advent også. Jeg må innrømme at det kom litt brått på meg i år, må være snømangelen som gjør det. Det var en litt merkelig følelse å henge opp adventsstjerna mens det ikke fantes ett eneste snøfnugg utenfor. Men nå er det jo blitt hvitt på bakken, så jula virker ikke fullt så fjern lengre. 
   Jeg må bare innrømme at jeg har vært litt treg med å ordne adventslysene i år. Det gikk ikke opp for meg at det virkelig var denne helga vi skulle tenne det første før det var litt i seneste laget. Men i går fikk jeg handlet inn det lille vi manglet og laget til fatet. Og det passet jo bra, for i går kveld kom mamma, pappa og bestemor på besøk :) Så da tente vi det første lyset, og koste oss med gløgg og julemuffins. Mamma hjalp meg også med å sy om julekappene mine, så den krisa er også løst :) 




Ha ei fortsatt superfin uke!

Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar