mandag 7. november 2011

Forbereder oss til vinteren

I går kjørte vi inn en del av veden vår. Vi hadde kjørt inn noe fra før, og nå er vi nesten ferdige. Må åpne opp luka på baksiden av vedskjulet og kaste inn fra den siden og, siden skjulet er så dypt. Vi regner med at det går inn kanskje tre tilhenger-lass til, to fra baksiden og ett til fra fremsiden. Det er helt utrolig hvor mye det er plass til der inne, men slik er det jo gjerne. Man tror aldri det er plass til så mye som det faktisk er. Men likevel får vi ikke inn all veden som ligger til tørk ute. Ikke sjanse i havet. Men det er jo greit nok, vi har forhåpentlig nok ved, det er jo det viktigste.  Så får vi heller kjøre inn resten når det er plass :)


Redskapen er halve jobben sier dem, vet ikke helt om jeg er enig der. Kommer litt an på hva en skal gjøre kanskje..? Denne gode gamle traktoren duger i alle fall helt supert til å kjørte inn ved, brøyte snø, pløye jorder osv..... Thomas prøvde å lære meg  å kjøre den her ene dagen, og det gikk jo sånn helt greit. Selv om jeg hadde litt trøbbel med å huske hvilken spak som var til hva (gir, fremover/bakover, less-apparat, osv...) så synes jeg det gikk bra. Jeg kjører jo ikke bil, og har tidligere bare prøvd å kjøre pappa sin John Deere. Var ikke helt det samme det nei. Men det eneste jeg ikke fikk skikkelig til er å rygge med tilhenger på. Men det tar jeg ikke så tungt. Vet om voksne og mer erfarne sjåfører som ikke greier det. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd :)

Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar