onsdag 23. november 2011

Førstehjelp

I dag har jeg fått gjort utrolig mye i heimen! Det er absolutt ikke alle fridager jeg får gjort like mye konstruktivt som jeg har gjort i dag, så nå er jeg veldig fornøyd med meg selv :) Blant annet har jeg drevet med litt førstehjelp på  kjøkkenbenken. Det er nok ikke så dramatisk som det kan høres ut.
   Det dreier seg nemlig om ei plante som ikke har trivdes så veldig godt siden den kom inn i høst.


 Jeg kjøpte to små eføy tidlig i sommer som jeg plantet sammen i ei potte til å henge på veggen ute. Og der trivdes de bra, vokste og koste seg. Selv om det til tider ble litt vått, og litt lite sol denne sommeren. Krisa har imidlertid blitt mer og mer tydelig utover høsten. Etter å ha blitt flyttet inn i huset trivdes ikke eføyen lengre. Den hang med bladene, og visnet sakte men sikkert hen. Jeg tror den rett og slett fikk for lite lys, der den hang inne i stua på veggen. Så, i dag fikk jeg endelig ut fingeren og ga den litt førstehjelp. Jeg klipte av alt som var dødt, og plantet den over i ei anna, litt mindre potte. 





Nå håper jeg den vil trives bedre, når den kan stå i vinduskarmen og være rekonvalesent ei stund. Potta er enda en skatt jeg har funnet i kjelleren, ei sink-potte med sjarmerende slitt utseende. Jeg har bare vasket den, og lar den være slik den er. Kanskje jeg knyter på ei blonde etterhvert, men det er ikke sikkert. Jeg liker nemlig den slitte, gamle looken jeg.  Og det enkle er ofte det beste ;)




Ingrid  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar