lørdag 31. desember 2011

Heklet, Strikket, Sydd i 2011

På årets siste dag er det tid for å se hva man virkelig har oppnådd i året som snart er over. Gjøre opp regnskapet, på en måte. Hvis vi starter nede på kroppen, med beina, så er det vel her jeg har strikket flest plagg... 



Raggsokker, ladder, tykke strømper og Fanastrømper...



...Påskesokker...
Det meste gitt bort til bursdager og jul, men også noen har sneket seg ned i mine skuffer... 



Jeg har også strikket litt til tantejenta mi Hanna, som kom til først i august. Først fikk hun Tunikasettet, under her, og så ettehvert flere par sokker, og mariusgenseren ovenfor her med matchende sokker og lue. 




~*~


På toppen av kroppen sitter som kjemt hodet, og noe hodeplagg har det også blitt. Pannebånd med hjerter, tre luer, pluss lua som var mitt bidrag til en designkonkurranse i forbindelse med VM på ski i Oslo. 



Telys-lyktene til lillesøster, mobilveske til bestemor, flerfarget skjerf og hals pluss mappa jeg sydde til strikkepinnene mine. 



Denne jakka var et veldig spesielt prosjekt for meg, strikket av garn jeg har arvet etter ene tanta mi. Hun gikk  dessverre bort så altfor tidlig, da jeg var bare fjorten år.. 



Favoritt-sjal heklet av hat-garn (akryl). Enkelt og realt, bare å hekle ei halv bestemor-rute til ønsket størrelse. 



Heklet også ett til mamma av flerfarget garn, som hun fikk i julegave. 




Heklet bestemorsteppe av masse restegarn. Herligheten veier nesten to kilo, og har fast plass over ryggen til en av lenestolene jeg kjøpte på loppis i høst. 




Jeg har også prøvd meg på litt nytt innen søm i år; Forskjøvede firkanter. Det er faktisk ikke så vanskelig som det kan se ut til. Har veldig lyst på en løper i vinterfarger, og muligens en til advent også. Håper å få sydd mer i året som kommer. 
  
 Men først må jeg få gjort ferdig ett par prosjekter jeg har liggende påbegynte.
* Ett teppe som mangler montering, quilting og fald. 
*Jeg begynte også på noen brikker i papirsøm, de mangler siste ytterste kanten, quilting, pluss fald. 
*Ufo-jakka som ikke ble montert i år heller.
*Mossejakka, som nesten bare mangler montering. 
*Begynte på ei strikke-kofte til gudmorjenta nå i romjula, strikke ferdig bolen pluss montering.
*Har kjøpt garn til en dress til tantejenta Hanna, strikke den strax kofta i overnevnte punkt er ferdig. 


Og skulle jeg bli ferdig med alt dette, har jeg ei laaang liste med ting jeg har lyst å strikke, hekle og sy. 


Håper på et produktivt år i 2012! 

Nyttårsklem fra Ingrid







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar