onsdag 7. desember 2011

Forbereder julemiddagen

På nærbutikken vår har de av og til medisterdeig i fire-kilos baljer man kan bestille. Det er kjempefint, særlig nå når jula nærmer seg. Vi henta vår i går, så nå er medisterkakene til julemiddagen klare :) Her i huset blir det nemlig ribbe, pølse og medisterkaker på julekvelden. Hjemmefra er jeg vant til lutefisk, men nå følger vi tradisjonene her på gården. (Jeg kan jo også nevne at det ikke er alle her i huset som spiser lutefisk heller, så valget er igrunn enkelt.) 


Bildet er lånt fra nortura.no


Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld var Thomas i full gang med å steke medisterkaker. Jeg hadde vel nevnt her en dag at jeg gjerne ville de skulle være runde og fine siden det var til julekvelden, så der sto han og formet hver og en med skje dyppet i vann, for at de skulle bli perfekte. Da smelta jeg, igjen... Imponerende og rørende at han prøvde så hardt, og de ble virkelig perfekte. Tror ikke jeg hadde fått de så fine :) 



~ Ingrid ~

1 kommentar: