mandag 19. desember 2011

Siste innspurt

Nå begynner det virkelig å dra seg til mot jul. For jula kommer nok uansett, om vi er klare eller ikke. I dag viser kalenderen 19. desember, og det er bare fem pakker igjen på adventskalenderen, hvor i alle dager er alle blitt av?? 
   Denne siste snaue uka før jul kommer nok til å gå styggelig fort er jeg redd. Sjøl om jeg ikke har igjen så mye å gjøre hos oss nå. Begynte å pynte stua i går, men helt ferdig blir jeg sikkert ikke. Jeg kommer nok til å gjøre som alltid, går rundt og flytter litt på ting for hver dag. For kanskje var det finere slik eller sånn, men den eneste som ser forskjell er antakelig jeg ;) 




Jeg har noen få ting jeg skal i løpet av uka, foruten om jobb og atter jobb. Hvilket egentlig er ganske okei nå før jul :) Koselig å hjelpe kunder med julegaver og innpakking, synes jeg. Jeg skal blant annet en tur til bestemor å pynte til jul, bytte gaver med venner og familie, gjøre gjesterommet helt ferdig til overnattingsgjester, vaske ned gangen, pluss ta god vask på bad, wc og kjøkken. Det var veldig rent da vi flytta inn her, men det var jo i oktober, så bad og kjøkken trenger nok en god omgang med vaskefilla igjen nå til jul. Etter jobb i dag skal jeg handle det lille vi mangler av julegaver, er bare ett par spiselige jeg vil vente litt med... 




Nå gleder jeg meg bare til jula, noen dager fri, og masse kvalitets-tid med familie og venner. Det er det jula handler om for meg, å kose seg sammen :) Derfor strir jeg nok ikke så mye som mange andre, forsi jeg synes det ødelegger litt den gode stemningen. -Jeg vasker og baker og ordner ja, men jeg lar det ikke ta helt overhånd. For meg er det viktig å gjøre det jeg vil gjøre,  det som ikke er så nøye for meg, som sju kakeslag f.eks, det hopper jeg rett og slett bukk over. Her i huset er det tre slags kaker i år, pluss risboller. Det holder for oss. 




Ingrid 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar