søndag 18. desember 2011

Pepperkakehus

Nå er huset ferdig pyntet til jul. Pepperkakehuset altså, er dessverre ikke kommet like langt i huset vårt sjøl. Men det kommer nok det også. Egentlig er jeg ikke så glad i "vanlige" pepperkaker, men jeg synes likevel at et pepperkakehus hører julen til. Derfor har jeg i år kjøpt en pakke med byggesett-hus, synes det er veldig greit jeg. Jeg pynta og ordna, men til monteringa søkte jeg hjelp hos en fagmann. Hadde jeg ikke gjort det ville sannsynligvis hele sulamitten havna i  ovnen ganske kjapt. Det er ikke alltid at tålmodigheten min strekker til... Men hus ble det, og jeg er glad og fornøyd med resultatet. 



Forholdsvis enkel pynt, melis, nonstopp, syrlige takstein (også brukt som dør og vindu), og fylte sjokoladeknopper. Jeg hadde ikke sitron å ha i melisen for hvitfargen sin del, men satser på at den holder seg greit nok likevel. 

~

Ellers mangler jeg litt vasking og pynting før jula kan komme for fullt. Men det ordner seg nok innen noen få dager nå. Selv om jeg jobber hver dag har jeg ikke like lange dager, så det er litt mer tid igjen når jeg kommer hjem :) 

Har du kommet langt med forberedelsene?

Ingrid 

1 kommentar:

  1. Så fint pepperkakehus :) Må snart få ut finger'n og pynte vårt også.. Ferdig med julegavene, mangler 2 kakeslag og en del vasking og pynting før jula ringes inn. Men, blir nok jul i år også :) hehe. Klem..

    SvarSlett