mandag 5. desember 2011

Julekaffe

I går pakket jeg frem juleserviset, og jule-kaffeservisene våre. Det blir litt mer julete med dem i seksjon og vitrineskapet på stua :) Jeg bruker å pakke frem disse i starten på desember, så vi skal få brukt de litt, før de skal ned i eskene igjen. I dag tenkte jeg å vise frem kaffeservisene vi bruker til jul. 


1. 


Dette hadde Thomas fra før, da vi flyttet sammen. Det er ikke spesielt stort av seg, men søtt og gammeldags på en måte. Nisser, vinterlandskap og tømmerstue er en uslåelig kombinasjon :) 


2.


Dette hadde jeg fra før da vi flyttet sammen :)  Synes dette er så fint og fresht, enkelt og naturlig. Grantrær med snø i er noe av det fineste jeg vet om tror jeg. Det får i alle fall frem julestemningen. 


3.


Dette er kaffeserviset til juleserviset vårt. Dette har vi valgt ut sammen, og har samlet på det to-tre år nå. Vi har kaffeservise til 6 personer, krus og asjetter til 6 personer, middags- og dype tallerkener til 12, pluss serveringsfat, serveringskåler, sausenebb, salt og pepperbøsser, lysestaker, mugge, kakefat... Tror det var alt, men er neggu ikke sikker. Liker dette kjempegodt, enkelt, nostalgisk, koselig. 


Jeg har overraskende nok bare juleserviser med nisser i en eller annen form, litt rart, siden jeg egentlig ikke er en nisse-person. Liker egentlig engler best, men noen nisser går. Snakker vi pyntenisser/engler er det aller viktigste at de har gode ansikter. De trenger ikke smile, men de må se snille ut. Jeg har sett eksempler på nisser og engler som er til å få mareritt av, skjønner ikke hva folk tenker på når de lager noe slikt *grøss*... 
   



Førjulsklem fra Ingrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar